نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس با اکثریت آرا با کلیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان موافقت کردند.

مجلس کلیات لایحه ساماندهی کولبری و ملوانی را تصویب کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بررسی لایحه دوفوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه) قرار داشت.

وکلای ملت در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه علنی با ۱۸۱ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۱۹ رأی ممتنع، موافقت کردند.

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در ادامه این جلسه در دفاع از کلیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان  گفت: با این لایحه اقدامات مناسبی در حوزه ساماندهی تجارت مرزی اتفاق می‌افتد و از واردات بی‌ضابطه جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این لایحه تجارت مرزی از حالت نابسامان به حالت ساماندهی تغییر خواهد کرد، افزود: ایجاد شفافیت اطلاعات اقتصادی در حوزه تجارت مرزی یکی از مزیت‌های این لایحه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با این لایحه از فعالیت‌های کولبری حمایت‌ قاطع و کاملی صورت می‌گیرد و انتفاع کامل این حوزه نصیب کولبران خواهد شد؛ منابع حاصل از این محل برای توسعه مناطق مرزی، اشتغال، ایجاد زیرساخت و مبارزه با قاچاق اختصاص می‌یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.